Jeg er lektor i literacy reserach ved Nationalt Center for Skoleforskning (NCS) på Aarhus Universitet, DPU, og national forskningsleder på PIRLS-undersøgelsen (Progress in International Reading Literacy Study). Forud har jeg arbejdet 12 år som folkeskolelærer, et som projektansat forlagsredaktør, små fem år som adjunkt/lektor på læreruddannelsen, og så har jeg skrevet ph.d. (2015) om lærerkompetenceudvikling og scenariedidaktik. Mine primære interesseområder er literacy, multimodalitet, lærerkompetenceudvikling, it, teknologifortståelse, læremidler og scenariedidaktik. Parallelt udvikler jeg digitale og analoge undervisningsmaterialer til folkeskolen, også primært inden for dansk og it, ligesom jeg skriver artikler og bøger og står for lærer- og skoleudviklingskurser inden for samme områder. Under "Cand.pæd." findes afhandlinger, undersøgelser, rapporter mv. i forbindelse med cand.pæd. didaktik-studiet på DPU, 2003-2009.
|
|