Simon Skov Fougt
Velkommen Læremidler Artikler Fagbøger/rapporter Musik Kurser Slides Holocaust Cand.pæd. Ph.d. Scenariedidaktik Medierne Kontakt/Om

KOMMENDE KURSER OG OPLÆG

11.4.2024: Læsekrisen. Keynote på Det Bibliotekspolitiske Topmøde 2024 i Sønderborg

 

30.5.2024: Netværksoplæg om læsekrisen, Aarhus

 

15.11.23: PIS'A PIRLS: Fem måder at smadre elevers læselyst på. Oplæg på Munkebjerg-konferencen 2024

  

KOMMENDE UDGIVELSER

Paradigmeskift påkrævet. I Læsepædagogen, forventet forår 2024. Skrevet sammen med Anders Peter Nielsen

 

PIS'A PIRLS: Fem måder at smadre elevers læselyst. I Læsepædagogen, forventet august 2024. 

Jeg er lektor i literacy research ved Nationalt Center for Skoleforskning (NCS) og Afdeling for Fagdidaktik på Aarhus Universitet, DPU, og national forskningsleder på PIRLS-undersøgelsen (Progress in International Reading Literacy Study). Forud har jeg arbejdet 12 år som folkeskolelærer, et som projektansat forlagsredaktør, små fem år som adjunkt/lektor på læreruddannelsen, og så har jeg skrevet ph.d. (2015) om lærerkompetenceudvikling og scenariedidaktik.

 

Mine primære interesseområder er literacy, multimodalitet, lærerkompetenceudvikling, it, teknologifortståelse, læremidler og scenariedidaktik.

 

Parallelt udvikler jeg digitale og analoge undervisningsmaterialer til folkeskolen, også primært inden for dansk og it, ligesom jeg skriver artikler og bøger og står for lærer- og skoleudviklingskurser inden for samme områder.

 

Under "Cand.pæd." findes afhandlinger, undersøgelser, rapporter mv. i forbindelse med cand.pæd. didaktik-studiet på DPU, 2003-2009.   

 

 

Redigeret af Simon Skov Fougt
Webmaster: Simon Skov Fougt
Sidst opdateret: 11-04-2024
Denne sides adresse: www.simon-skov-fougt.dk/main/top/index.php
SmartSite Publisher