Simon Skov Fougt
Velkommen Læremidler Artikler Fagbøger/rapporter Musik Kurser Slides Holocaust Cand.pæd. Ph.d. Scenariedidaktik Medierne Kontakt/Om

KOMMENDE KURSER

7.10.2021: Oplæg om scenariedidaktik og teknologi, Institut for sygepleje og ernæring, Københavns Professionshøjskole

 

11,, 12,, 13. og 27. januar 2022: Holocaustforedrag i Frederikssund Kommune  med Stefan Teilmann Laub Nielsen: Distriktskole Smørum Afdeling Balsmos, Slangerup Skole Afdeling Kingo, Distriktskole Ølstykke Afdeling Hampelandskolen

 

25., 26. og 28. januar 2022: Holocaustforedrag i Frederiksværk Kommune med Stefan Teilmann Laub Nielsen: Nordstjerneskolen, Bjørnhøjskolen, Melby skole, Alme Skole og Gilbjergskolen

 

28. april 2022: Holocaustforedrag på Brøderup Efterskole

 

23. august 2022: RAP, rytme og refleksion. Oplæg på Literacydidaktik i fagene: Sprog åbner for fordybelse og refleksion, Esbjerg

 

29. august 2022: RAP, rytme og refleksion. Oplæg på Literacydidaktik i fagene: Sprog åbner for fordybelse og refleksion, København

 

KOMMENDE UDGIVELSER

Emerging organizations When Implementing a Collaborative Professional Development Program. Misfeldt, M., Tamborg, A., Fougt, S.S., Allsopp, B.B & Herfort, J.D. IRME Forventet efterår 2021

 

Temanummer af Acta Didactica Norden, høst 2021: 

Lærerutdanningens undervisningspraksiser på campus. Red.

Inga Staal Jenset (UiO), Ida Katrine R. Hatlevik (UiO) & Simon Skov Fougt (AU)

 

Håndbog i scenariedidaktik. Red. Simon Skov Fougt (AU), Jeppe Bundsgaard (AU), Thorkild Hanghøj (AAU) & Morten Misfeldt (KU). Forventet forår 2022. Herunder 

  • Kapitel 1, "Scenariedidaktik – en introduktion" (Bundsgaard, Fougt, Hanghøj & Misfeldt),
  • Kapitel 2, "Scenariedidaktisk undervisning på tværs af roller, rum, ting og tid" (Fougt, Bundsgaard, Hanghøj & Misfeldt), Kapitel 3 "Scenariedidaktik i dansk – et overblik" (Hanghøj, Fougt, Bundsgaard, Lorentzen, Brahe -Orlandi, Molbæk & Rørbech)
  • Kapitel 4, "Fagforståelsen – en udfordring for scenariedidaktisk (dansk-)undervisning" (Fougt)
  • Kapitel 32, "Digital myndiggørelse, teknologisk handleevne og demens" (Philipps & Fougt)

 

Fagdidaktisk opslagsbog i dansk (red. Bodil Nielsen). Hans Reitzels Forlag. Forventet forår 2022. Opslagene

  • "Digital kommunikation"
  • "Indhold"
  • "Kommunikation"
  • "Literacy"
  • "Multimodale tekster"

 

Temanummer af Acta Didactica Norden, høst 2022: Informatik som almen kompetence på alle uddannelsesniveauer. Red. Simon SKov Fougt (AU) & Michael E. Caspersen (IT Vest). Forventet efterår 2022

Jeg er lektor i literacy reserach ved Nationalt Center for Skoleforskning (NCS) på Aarhus Universitet, DPU, og national forskningsleder på PIRLS-undersøgelsen (Progress in International Reading Literacy Study). Forud har jeg arbejdet 12 år som folkeskolelærer, et som projektansat forlagsredaktør, små fem år som adjunkt/lektor på læreruddannelsen, og så har jeg skrevet ph.d. (2015) om lærerkompetenceudvikling og scenariedidaktik.

 

Mine primære interesseområder er literacy, multimodalitet, lærerkompetenceudvikling, it, teknologifortståelse, læremidler og scenariedidaktik.

 

Parallelt udvikler jeg digitale og analoge undervisningsmaterialer til folkeskolen, også primært inden for dansk og it, ligesom jeg skriver artikler og bøger og står for lærer- og skoleudviklingskurser inden for samme områder.

 

Under "Cand.pæd." findes afhandlinger, undersøgelser, rapporter mv. i forbindelse med cand.pæd. didaktik-studiet på DPU, 2003-2009.   

 

 

SENESTE BOGUDGIVELSER


 

Redigeret af Simon Skov Fougt
Webmaster: Simon Skov Fougt
Sidst opdateret: 17-09-2021
Denne sides adresse: www.simon-skov-fougt.dk/main/top/index.php
SmartSite Publisher