|
Fougt, S.S., Bundsgaard, J., Hanghøj, T. & Misfeldt, M. (red.) (2022) Håndbog i scenariedidaktik. Aarhus Universitetsforlag
Heri
Læs mere på forlagets hjemmeside. |
|
|
Fougt, S.S. & Phillipps, M.R. (2020). Teknologiforståelse. I et scenariedidaktisk perspektiv, København: Hans Reitzel.
Læs mere på forlagets hjemmeside. |
|
|
Bogen er skrevet til danskundervisning på læreruddannelsen, alderspecialisering indskoling, og til lærere i praksis.
Læs mere på forlagets hjemmeside. |
|
|
Fougt, S.S. & Løvland, A. (2019). Multimodalitet i skolen. Produktion og analyse i et socialsemiotisk perspektiv. 4.-10.kl. Frederikshavn: Dafolo
Bogen er skrevet til det nationale modul Multimodale tekster i på dansk i læreruddannelsen, alderspecialisering udskoling, og til lærere i praksis.
Læs mere på forlagets hjemmeside.
Læs anmeldelse her. |
|
|
Evalueringsrapport af den til dansk oversatte virtuelle praktik 'Land Science', oprindeligt udarbejdet af Professor David Williamson Shaffer and hans Epistemic Games Group på University of Wisconsin-Madison, USA - et samarbejde mellem Københavns Professionshøjskole, Aalborg Universitet, University of Wisconsin-Madision og Amager 10.
Den første rapport blev udarbejdet efter første pilotafprøvning i 2018. Læs rapporten her.
Fougt, S.S., Dreyøe, J, Ipsen, B.J & Sibert-Evenstone, A (2018). Dansk version af den virtuelle praktik Land Science. Rapport, pilottest på Amager 10. København: Københavns Professionshøjskole
På baggrund af endnu en pilotafprøvning i 2019 er rapporten nu opdateret. Læs denne rapport her.
Fougt, S.S., Dreyøe, J, Foley, D.J., Ipsen, B.J & Sibert-Evenstone, A. (2019). Dansk version af den virtuelle praktik Land Science. Rapport, pilottest på Amager 10 opdateret 2019. København: Aarhus Universitet/Københavns Professionshøjskole. |
|
|
Bogen er en omskrivning og viderebearbejdning af min ph.d.-afhanding fra 2015.
Læs anmeldelse i Folkeskolen her.
Læs indledningen her, eller læs mere på forlagets hjemmeside her. |
|
|
Hanghøj, T, Misfeldt, M, Bundsgaard, J., Fougt, S.S. & Hetmar V. (2017) Hvad er scenariedidaktik? Aarhus Universitetsforlag
Udover redaktørrollen og bogens indledende kapitel er jeg medforfattter til en af bogens artikler:
“Faglighed og scenariedidaktik”skrevet sammen med Jeppe Bundsgaard, AU.
Læs anmeldelse på folkeskolen her.
Læs mere om bogen på forlagets hjemmeside her.
|
|
|
Bremholm, J., Bundsgaard, J. Fougt, S.S. & Skyggebjerg, A.K. (red.) (2017). Læremidlernes danskfag. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag.
Udover redaktørrollen og bogens indledende (“Danskfaget set gennem dets læremidler”) og afsluttende (“Hvordan ser danskfaget så ud?”) kapitel er jeg medforfattter til to af bogens artikler:
“De anvendte læremidlers danskfag belyst kvantitativt” og “Metoden bag den kvantitative undersøgelse af danskfagets læremidler”, begge skrevet sammen med Jeppe Bundsgaard, AU, og Bettina Buch.
Læs mere her. |
|
|
Fougt, S.S. (2015). Lærerens scenariekompetence. Et mixed methods-studie af lærerkompetenceudvikling i spændet mellem scenariedidaktik, faglighed og it. Ph.d.-afhandling. København: Aarhus Universitet.
Læs mere om ph.d.-projektet her.
Afhandlingen kan frit downloades her.
|
|
|
Misfeldt, M., Fougt, S.S., Tamborg, A. L. & Haugsted, M. (2014). Evaluering af fagdidaktisk kompetenceudvikling i Københavns Kommune. Aalborg Universitet
Læs rapporten her.
|
|
|
Georgsen, M., Fougt, S.S., Mikkelsen, S.S. og Lorentzen, R.F. (2014). Interventionsdesign i demonstrationsskoleprojektet IT-fagdidaktik og lærerkompetencer i et organisatorisk perspektiv. Demonstrationsskoler.dk
Læs rapporten her. |